Test je versiertechnieken op deze lastige dame. " /> Test je versiertechnieken op deze lastige dame. " />
nieuwsbrief
menu Asset 14

Date Ariane

Journalistiek Rutger Lemm
Mail

Ik woonde ooit samen met een vriend die heel slecht was in het versieren van vrouwen. Maar het was een vriend die van aanpakken wist, die niet bij de pakken neer ging zitten als het even niet mee zat. Hij besloot dat hij zou leren hoe je het andere geslacht moest benaderen.

Tijdens zijn dagelijkse treinreis ging hij naast meisjes zitten en begon gesprekken met ze, puur om te oefenen. Hij merkte dat dit meestal heel aardig ging, dat de meisjes hem misschien niet aantrekkelijk vonden, maar het wel leuk vonden om met hem te praten. Hij las alle theorieën van beroemde womanizers en werd steeds behendiger in het Grote Flirtspel. Wanneer hij nu met vrouwen praatte, lachten ze iets te hard en raakten zijn schouder aan als het helemaal niet hoefde. Na een paar maanden zat ik met een kom cornflakes in de woonkamer, toen er plotseling een lief meisje ietwat beschaamd zijn kamer verliet, met haar schoenen in de hand.

Ik heb zelf ook The Game gelezen en deze mededeling komt me vaak op opgetrokken wenkbrauwen te staan. Het is natuurlijk ook een beetje eng als je je zo verdiept in de theorie achter het versieren, of op zijn minst behoorlijk nerdy. Maar het kan ook geen kwaad om wat te leren. Waarom luister je anders geboeid naar de verhalen over nachtelijke escapades van je vrienden? Je steekt er ook wat van op. Dat geldt ook voor films, series en boeken. Waarom dan geen vakliteratuur lezen?

Je moet natuurlijk wel oppassen dat het geen obsessie wordt die je persoonlijkheid overneemt, zoals de hoofdpersoon uit The Game gebeurt. Je moet vrouwen niet gaan zien als ingewikkelde codes die met de juiste redenering te kraken zijn. Liefde is uiteindelijk niet rationeel, gelukkig.

Toch kan het geen kwaad om wat extra vaardigheden voor de aanloop naar blinde liefde op te doen. Dat kan, naast het lezen van The Game, ook met een spelletje. In Date Ariane maak je kennis met de mooie dame Ariane, met wie je een avond zult doorbrengen. Door je muis over het scherm te laten gaan kom je de opties tegen: poëzie voorlezen, een compliment geven, uit eten gaan, en uiteindelijk ook zoenen, massages geven en in een jacuzzi gaan. Goed, het klinkt nu weer wat creepy, maar het is geen pornospel. Het gaat erom de je de juiste sociale keuzes maakt en dat blijkt nog knap lastig. Als Ariane te dronken wordt, gaat ze slapen. Als je haar te snel zoent, is het ook game over. En soms lijkt alles goed te gaan, maar vindt ze het opeens mooi geweest en is het spel ook klaar, met als eindcijfer een zeven. Net als het echte leven eigenlijk.

Lukt het jou (man of vrouw!) om Ariane voor je te winnen? Het zal je nog vies tegenvallen. Leerzame kost, in elk geval.


Rutger Lemm is schrijver, grappenmaker en scenarist. In 2015 verscheen zijn debuut, 'Een grootse mislukking'. Hij is een van de oprichters van Hard//hoofd.

Steun ons en word kunstverzamelaar

Hard//hoofd is al bijna tien jaar een vrijhaven voor jonge en experimentele kunst, journalistiek en literatuur. Een walhalla voor hemelbestormers en constructieve twijfelaars, een speeltuin voor talentvolle dromers en ontheemde jonge honden. Elke dag verschijnen op onze site eigenzinnige artikelen, verhalen, poëzie, kunst, fotografie en illustraties van onze jonge makers. Én onze site is helemaal gratis.

Zonder jou kunnen we dit niet blijven doen. Als je ons steunt, dan maken wij jou meteen kunstverzamelaar door je speciaal geselecteerde kunstwerken toe te sturen. Verzamel kunst en help je favoriete tijdschrift het volgende decennium door.

Steun ons
het laatste
Essay: Je bent pas weg als je niet reageert 2

Je bent pas weg als je niet reageert

Moderne communicatie komt met allerhande sociale ongemakken en twijfels. Maarten Buser over nabijheid en afstand en wat Kanye West hiermee te maken heeft.

Actueel Maarten Buser
Beeld Pirmin Rengers
Column: Glitterachtig afscheid

Glitterachtig afscheid

Oud en nieuw doet Iduna Paalman altijd aan glitters en aan afscheid denken. Door die ene oudjaarsavond van 1999.

Columns & Commentaar Iduna Paalman
Beeld Daphne Prochowski
Gedicht: Heilig is de tong waar de waarheid op ligt


Heilig is de tong waar de waarheid op ligt

Yentl van Stokkum brengt in het kader van de Fakeweek een ode aan de tong, die ieder woord kan omkeren tot het klinkt als de waarheid.

Best of 2018 Yentl van Stokkum
Beeld Ka-Tjun Hau
De noodzaak van het nietsdoen

De noodzaak van het nietsdoen

Koen Schouwenburg schrijft over het schemergebied tussen luieren voor de lol en luieren omdat je niet anders kunt. Proust, Kabouterland, Ottessa Moshfegh en Louis-Ferdinand Céline staan hem bij.

Best of 2018 Koen Schouwenburg
Beeld Merlijn van Bijsterveld
Hard//talk: Het beste van 2018

Het beste van 2018

Hard//hoofd zet de tien beste hard//talks van 2018 op een rij.

Actueel Hard talk-redactie

Donkere materie

Marijn van der Leeuw maakte foto's en Selin Kuscu gebruikte die als uitgangspunt voor een kort verhaal.

Best of 2018 Selin Kuscu
Beeld Marijn van der Leeuw
Biechtweek: Kutmus

Kutmus

Als mensen je niet de kans geven om je diepste gevoelens aan hen op te biechten, kun je altijd nog te biecht gaan bij mussen. Een kort verhaal van Wiard van der Kooij.

Best of 2018 Wiard van der Kooij
Beeld Friso Blankevoort
Mag ik even de aandacht

Mag ik even de aandacht?

'Als we onze gestolen momenten willen terugeisen, moeten we eerst erkennen dat de huidige digitale middelen onze vrijheid niet vergroten, maar inperken.'

Actueel Mathijs Hoogenboom
Beeld Chloé Pérès-Labourdette
Filmtrialoog: The Disciples – een straatopera

The Disciples – een straatopera

'Een opera maken met twintig daklozen is vragen om problemen.' Onze redacteuren namen de proef op de som.

Actueel Redactie
Beeld Friso Blankevoort
Messy shit 3

Messy shit

Lot Veelenturf veranderde hun naam en begon daarmee een zoektocht naar hun nieuwe stem. De acceptatie van hun flexibele genderidentiteit vereist ook een onbevooroordeeld luisteren van hen omgeving, aan wie Lot zich opnieuw voorstelt.

Actueel Lot Veelenturf
Beeld Evelien Cambré

Hard//hoofd is al bijna tien jaar een artistieke en journalistieke vrijhaven voor jong talent en experiment. Elke dag verschijnen op onze site eigenzinnige artikelen, verhalen, poëzie, kunst, fotografie en illustraties van onze jonge makers. Helemaal gratis. We kunnen dit niet blijven doen zonder jouw hulp. Als je ons steunt, dan sturen we je als dank de interessantste Hard//hoofd-kunstwerken toe. Word kunstverzamelaar en help Hard//hoofd het volgende decennium door.

Steun ons